"The most wonderful fair tale is life itself." - Reisverslag uit Skovlunde, Denemarken van Inge Sluijs - WaarBenJij.nu "The most wonderful fair tale is life itself." - Reisverslag uit Skovlunde, Denemarken van Inge Sluijs - WaarBenJij.nu

"The most wonderful fair tale is life itself."

Blijf op de hoogte en volg Inge

30 Augustus 2015 | Denemarken, Skovlunde

Week 2 zit er bijna weer op. Gek idee dat ik hier pas zo kort zit. Voelt echt al alsof ik hier heel lang ben! Van de week weer wat lesjes gehad, viel toch vies tegen zo lang concentreren haha, ben er nog steeds niet aan gewend. Gelukkig hebben we hier elke dag maximaal les tot 14u. In de middag is er dus tijd om lekker naar Kopenhagen te gaan. Door al die leuke uitstapjes elke dag voelt het hier meer als een superleuke vakantie!
Dinsdagavond zijn we een kijkje gaan nemen bij een salsafeest. Wist eerst niet zo goed wat ik moest verwachten, maar ondanks dat het salsadansen best lastig was heb ik een gezellige avond gehad. Kregen zelfs nog les van wat mannen dus de basisstappen heb ik nu onder de knie haha: one two turn around .. (;
Woensdag naar de gymzaal naast school geweest en lekker met Mirthe en Jorge even wat oefeningen gedaan. Was te merken dat ik al even niet meer had gesport, maar was wel leuk! Dat gaan we vaker doen en ik denk dat ik ook het hardlopen weer op ga pakken.
Donderdag hadden we internationaliseringdag. Samen met de studenten van de andere cours op deze school zouden we gaan eten. Iedereen zou iets te eten maken uit zijn land. Was erg leuk en zeker ook erg lekker! Natuurlijk werden ook de shotjes geproefd uit IJsland en de Sangria uit Spanje. De avond werd afgesloten met wat dansen op muziek uit de verschillende landen en daarna nog een potje weerwolven in het donker.
Vrijdag vertrokken we om 09:00u met de bus naar Odense. Na 2 uur rijden en even lekker wat bijslapen kwamen we aan in het plaatsje waar Hans Christian Anderson geboren was. We hebben zijn huisje bekeken en het museum. Leuk om te zien!
Iedere vrijdag is er vlakbij school een studentenbar open. Hier hebben we vrijdag een kijkje genomen. Dit werd uiteindelijk een erg gezellige avond!!
Zaterdag eerst even goed uitgeslapen om vervolgens weer lekker een dagje naar Kopenhagen te gaan. Lekker wat winkels bekeken (hier kun je heel goed shoppen!) en koffie gedronken in een hele leuke vintage bar. Op de terugweg bij de Lidl boodschappen gedaan voor de hele groep. We zouden weer een keer gezellig met zijn allen eten. Broodjes hamburgers met patat werd het deze keer. Nadat we ons buikje goed hadden vol gegeten, was het tijd om ons klaar te maken voor ons eerste avondje stappen in Kopenhagen. Eerst gezellig wat drankjes en spelletjes gedaan op school om vervolgens met zijn tienen richting de stad te vertrekken. Na 3 clubs hadden we eindelijk iets gevonden wat we allemaal leuk vonden en zo werd het een onwijs leuke en veel te late avond.
Vandaag doe ik lekker rustig aan na gister. Lekker uitgebreid ontbeten, gedoucht, kamer schoongemaakt en wasjes aan het draaien. Nu zit ik even lekker te schrijven onder genot van een goede beker koffie. Vanavond heerlijke spinazietaart maken en we gaan weer een film kijken in het filmlokaal! Morgen gaan we een dagje naar Kopenhagen met de leraren om de leukste plekjes te zien, hier vertel ik jullie later meer over!!

• 30 Augustus 2015 - 18:20

Papa:

erg leuk Inge om steeds weer te lezen wat je allemaal meemaakt daar en hoe enthousiast je bent.
    Ik kijk alweer uit naar de volgende blog! Wat een levenservaring doe jij op!
    groetjes

• 31 Augustus 2015 - 07:54

Mama:

Super! klinkt inderdaad als een laaaaannnnggggeee vakantie, met wat school erbij;)Mam