Druk druk druk druk - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Inge Sluijs - WaarBenJij.nu Druk druk druk druk - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Inge Sluijs - WaarBenJij.nu

Druk druk druk druk

Blijf op de hoogte en volg Inge

12 Oktober 2015 | Noorwegen, Oslo

Ongelofelijk hoe snel de tijd hier gaat. Dan zit ik alweer anderhalve week in Oslo! Zoals je al in de titel kunt lezen ben ik lekker druk! De schooldagen zijn hier erg lang en ook heel anders dan in Denemarken. De lessen beginnen om 08:30 nu moet er ook naar school gereisd worden dus de wekker gaat om 07:00. Die donkere en koude ochtenden blijven me nog zwaar tegen vallen. Gelukkig na een goede koffie kom ik een beetje tot leven.. Woensdag zijn we met een leraar een trip gaan maken in het bos. Flink pittige wandeling waar veel gebukt moest worden door alle bosjes! Ik was natuurlijk weer zo slim om te vallen haha. Na een wandeling van ongeveer 2 uur hebben we op een plek een kampvuur gemaakt. Daar moesten natuurlijk marshmallows gegeten worden. Ook gaf de leraar ons allemaal een banaan en een paar stukjes chocola. Dit hield je boven het vuur en het was echt heerlijk.
Na school ben ik de laatste week nog veel de stad in gegaan, Ikea nog een keer bezocht en veel dingetjes voor mijn kamer gekocht. Eindelijk heb ik nu al mijn kookspullen! Aan het einde van de middag ga ik hier bijna elke dag naar de sportschool, heerlijk even verstand op nul en gaan! Erg leuk om te zien hoe bijna iedereen in Oslo fanatiek aan het sporten is. Hoorde van een Noors meisje dat je hier bijna een uitzondering bent als je niet naar de sportschool gaat. Zo heb ik gisteren een bootcamp gedaan in een bos voor 2 uur. Heel gaaf, maar ook wel flink zwaar. Al dat sporten geeft me ook iets heel leuks! Morgen heb ik mijn eerste fotoshoot voor een blad in sportkleding. Ben benieuwd!
Ik heb wat foto's van mijn studentenkamer bijgevoegd. Een foto van mijn vieze keuken zal ik jullie besparen.. Gelukkig breng ik hier heel veel tijd door met mijn vrienden, zodat ik zo min mogelijk alleen hoef te eten. Al de mensen hier zijn heel sociaal en erg leuk hoe snel je al leuke nieuwe mensen leert kennen! Zo is er nu ook een nieuw meisje uit Colombia in mijn studentenflat. We hebben morgenavond een meeting georganiseerd om te praten over de keuken en het schoonmaken. Zo komt hopelijk alles toch nog goed!
Van zaterdag tot en met maandag ga ik mijn eerste trip maken. Een 7 uur durende treintrip naar Bergen en daar gaan we wandelen in een fjord: Trolltunga! Heel veel zin in! Ik vertel jullie hier volgende week meer over!

  • 13 Oktober 2015 - 18:47

    Erna:

    Wat een belevenissen!...
    ..... nog 9 nachtjes dan kunnen we het in levende lijve zien!

    En eindelijk jou weer knuffelen;)

    XMam

  • 13 Oktober 2015 - 19:50

    Robert:

    Hoe drukker hoe leuker! Gelukkig heb je thuis je verslag nog om terug te lezen hoe ongelofelijk leuk het allemaal is. Blijf genieten en tot volgende week!

    XXX Papa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Noorwegen, Oslo

Inge

Actief sinds 19 Aug. 2015
Verslag gelezen: 182
Totaal aantal bezoekers 6805

Voorgaande reizen:

17 Augustus 2015 - 14 November 2015

Denemarken en Noorwegen

Landen bezocht: