Having fun! - Reisverslag uit Skovlunde, Denemarken van Inge Sluijs - WaarBenJij.nu Having fun! - Reisverslag uit Skovlunde, Denemarken van Inge Sluijs - WaarBenJij.nu

Having fun!

Blijf op de hoogte en volg Inge

06 September 2015 | Denemarken, Skovlunde

Daar zit ik dan in een super leuk restaurantje, wachtende op een paar meiden uit mijn klas. Alle tijd om jullie weer even te vertellen hoe mijn week was.
Maandag gingen we zoals ik al vertelde met de klas een dagje de toerist uithangen in Kopenhagen. Was een leuke dag, maar wel erg jammer dat we plekken als de kleine zeemeermin en de fontein weer gingen bekijken. Daar waren wij al eens geweest. Het paleis van de koningin was wel erg mooi om te zien! Als afsluiting liet Henning (onze docent) ons Christiania zien. De plek of ze noemen het zelfs dorp waar het legaal is om wiet te roken. Toen ik in de straat binnenkwam kreeg ik gelijk een beetje een onveilig gevoel. Overal mensen die aan het roken waren, tentjes met veel drugs.. Een plek waar ik in de avond helemaal niet zou willen lopen.. Erg naar was het om een klein meisje te zien naast haar vader die wiet aan het roken was. Had dat meisje graag mee genomen..
Deze week helaas mijn eerste irritatie beleefd aan de groep. Best lastig een keuken delen met 18 mensen, niet iedereen is even schoon en 2 koelkasten en een hele kleine vriezer is eigenlijk te weinig. Helaas zijn er wat dingen van mensen en ook van mij verdwenen. Hoe dat kan zal ik denk nooit achterkomen, maar we hebben nu allemaal eigen plek in de koelkast en vriezer gekregen, hopen dat het nu niet meer gebeurt. Na dit gedoe even lekker een half uur gaan hardlopen met Maider en Jorge. En daarna nog even in de gymzaal wat oefeningen gedaan. Deed me goed!
Woensdag, donderdag en vrijdag liep ik mee bij een kindergarten in Christianshaven in Kopenhagen. Een leuk 'Amsterdams Grachtenpand' met 33 kinderen en 8 pedagogen. Erg gaaf om te zien hoe anders het daar is geregeld in vergelijking met Nederland! De eerste dag gingen wij met 7 kinderen en 2 pedagogen een trip maken naar een super groot speelterrein in het bos. Gaaf die uitstapjes met de kinderen. Elke dag gaat een ander groepje kinderen erop uit. De kinderen werden erg vrij gelaten. Kinderen van 3 en 4 gingen hun eigen gang. Bizar hoe zelfstandig ze al zijn voor hun leeftijd! Was soms lastig dat ik de taal niet sprak, maar met monstertje spelen kom je al heel ver. Wat een schatjes. Andere 2 dagen in de kindergarten zelf heel veel buitengespeeld, getekend en spelletjes gedaan. Leuk hoe snel je een band krijgt met die kinderen! Werd elke dag tijdens de lunch een klein beetje jaloers. Er was een kok die voor de kinderen gezond en biologische eten klaar maakte. Zat ik dan met mijn broodje brie en zij met een groot stuk zalm.. (;
Deze leuke 3 dagen stage afgesloten met een avondje feesten in de studentenbar, was een hele gezellige avond.
Zaterdag lekker beetje rustig aan gedaan in de ochtend, daarna met Maider, Carina, Daniëlle, Aitor en Jorge naar Kopenhagen gegaan. Het weer was heel erg slecht, dus we zijn lekker gaan zitten in de vintage bar. Daar hebben we ons verslag geschreven over onze internship, even lekker bijgepraat en koffie en warme chocolademelk gedronken. Blijft een heerlijke plek waar ik zo uren kan zitten! Om half 7 zijn we naar papiroen gelopen. De hal met alle foodtrucks. Sfeertje was deze keer weer heel anders. Was erg knus nu iedereen binnen zat te eten met kaarsjes. Heb weer lekkere butter chicken op en een cocktail.
Vandaag ben ik lekker in mijn eentje naar Kopenhagen gegaan. Lekker wat rondgelopen en geshopt. Nu zit ik dus lekker te schrijven in Bertels Salon. Suus, Mirthe, Joelle en de jarige Neslisi zijn e. Ik ga lekker genieten van mijn Chaii late en cookie cheese cake. Er wordt gezegd dat ze hier de beste cheesecake hebben, dat moet ik als cheesecake fan natuurlijk proeven!!

  • 06 September 2015 - 22:56

    Patricia:

    Leuk Inge om je verslagen te lezen!! Veel plezier nog! Xxxx patries

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Denemarken, Skovlunde

Inge

Actief sinds 19 Aug. 2015
Verslag gelezen: 188
Totaal aantal bezoekers 6796

Voorgaande reizen:

17 Augustus 2015 - 14 November 2015

Denemarken en Noorwegen

Landen bezocht: