Hello Oslo! - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Inge Sluijs - WaarBenJij.nu Hello Oslo! - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Inge Sluijs - WaarBenJij.nu

Hello Oslo!

Blijf op de hoogte en volg Inge

04 Oktober 2015 | Noorwegen, Oslo

Zo wat zijn deze dagen voorbij gevlogen niet normaal! Donderdag aangekomen in Oslo. Hier vertel ik jullie later meer over. Eerst maar eens een update van mijn laatste dagen in Denemarken!
Dinsdag was een drukke, maar leuke dag! Om half 9 de generale gehad en ging erg goed. Tijdens de generale hoorden we al veel kinderen vanaf de gang en toen begonnen de zenuwen al flink op te spelen. Heel wat kinderen en studenten kwamen om 10u de zaal binnen. Het was tijd voor onze voorstelling. Gelukkig verliep alles vlekkeloos! Achteraf kwamen alle kinderen naar onze poppen kijken. Zo leuk hoe ze er op reageerde!! Een meisje wilde mijn pop niet meer terug geven haha.. Na een korte break was het tijd voor show 2. Hier waren echter maar heel weinig toeschouwers en maar 1 kind. Echter was dit ook wel weer heel leuk. We lieten het toneelstuk meer los, maakten meer grappen en genoten van de show. Na onze voorstelling was het tijd voor een 'groepsessie' de laatste dagen was er veel gebeurd in de groep en dat moest opgelost worden. Vervolgens rende ik naar de kapper. Die moeder van mij denkt volgende keer wel na voordat ze me iets aanbiedt haha.. De kapper in Kopenhagen is IETS duurder dan in Nederland. Mijn moeder hoefde maar 73 euro te betalen ......
Helemaal mooi (mag wel voor dat geld) kwam ik aan op het afscheidsdiner met de leraren en de hele groep. De kok van de school had een 3 gangendiner voor ons bereid. Wat heb ik genoten zeg! Verse zalm, salades, kip curry, varkenshaas, heel veel lekkere groente, aardappelgraten, karamel crème brulee en cake. Het was een gezellige avond met veel afscheidsliedjes en cadeautjes. Ik ga die leuke leraren uit Denemarken nog missen, heel anders dan de band die je met leraren hebt in Nederland. De avond werd afgesloten met nog een drankje met de hele groep in de school, nog één keer lekker los gaan op de drums en met de maskers spelen met Jorge en Laura.
Woensdag de dag van vertrek. Laatste douche, op je koffers springen tot ze eindelijk dichtgaan, schoonmaken en zien hoe Laura heerlijke Spaanse aardappel omelets staat klaar te maken voor op de boot. Om 14:45 verlieten we het mooie Denemarken. Op de boot aangekomen om 17u keek ik mijn ogen uit.. Wat was dit een geweldig, groot schip!! We hebben een tijd op het dek gestaan en van het mooie uitzicht genoten, vervolgens vonden we een jacuzzi op het dek.. Daar hoefde ik geen seconde over na te denken en zo zat ik nog geen tien minuten later in de jacuzzi. Wie kan dat nou zeggen van het mooie uitzicht genieten in je bikini terwijl het 7 graden is.. Na een heerlijk diner zijn we dansjes gaan doen bij een live band. Na een leuke avond mijn bed ingedoken. Wat had ik zo'n goed matras gemist zeg.. Na een korte maar goede nacht ging om 05:30 de wekker alweer. Wij zouden namelijk gaan kijken naar zonsopkomst op het dek. Dit duurde echter langer dan ik dacht en de tijd en kou viel me tegen. Zo lag Inge dus om 07:30 weer in bed om nog even bij te slapen.. Weer anderhalf uur later werd ik wakker. En jahoor we waren er bijna, we konden Oslo al zien .
Naast de boot stond een bus op ons te wachten. We gingen eerst naar Sio om onze sleutels op te halen. Helaas kon ik niet bij Jorge en Laura in het zelfde appartement. Aangekomen in ons studentenhuis zakte de moet even in mijn schoenen.. Wat was de keuken ontzettend vies.. Na even goed uitspuien bij mijn lieve moeder aan de telefoon zag ik het weer een beetje zitten. Om 17u hadden we een 'meeting'. Gratis pizza en heel veel internationale studenten. Was gezellig en veel mensen ontmoet. Die avond zelfs uitgenodigd door een Nederlandse jongen voor een feestje de volgende dag in zijn studentenhuis.
Na een korte dag met rondleiding en informatie in school en een trip naar de Ikea, zijn we daar dan ook heen geweest. Thema was sporty, dus daar ging ik voor het eerst in mijn leven in een joggingbroek naar een feestje. Was weer een avond van heel veel nieuwe mensen leren kennen en veel gezellige praatjes. Helaas kwam de security ons feestje storen om 01:00.., dus was het tijd om naar huis te gaan.
Zaterdag lekker uitgeslapen, met Jorge en Laura uitgebreid geluncht en vervolgens de stad in gegaan. Lekker wat rondgelopen, winkeltjes bekeken en naar de haven en het Akerhus kasteel geweest. S' avonds om 20u waren we terug in het studentenhuis. Samen met alle Spaanse, Danielle en Nicky aten we die avond gezellig hotdogs in Jorge zijn keuken en keken we een film in mijn kamer. Dat soort avondjes bevallen me wel.
Vandaag met Maider en Danielle naar de sportschool geweest. Suuuper groot en 4 sportscholen in Oslo waar ik gebruik van kon maken. Na het sporten lekker in de sauna geweest en vervolgens richting de stad vertrokken. We kregen met onze groep een rondleiding achter de schermen in het operahouse. Gaaf om te zien en ik hoop nog een voorstelling te kunnen bekijken.. Voordat we weer terug gingen naar huis een stop gemaakt in Gronlandtorg. Een wijk met winkeltjes uit allerlei verschillende landen. Hier een hele goedkope supermarkt gevonden. Het was super druk en iedereen was aan het plunderen, maar de prijzen van de groente maakten mij heel gelukkig. Hier zal ik veel te vinden zijn. De middag afgesloten met het kijken van Flikken Maastricht met Mirte en een gezellige skype met mijn lieve familie. Zelfs aan het einde van vandaag nog 2 leuke meiden ontmoet die aan het einde van de gang wonen, daar ga ik nog eens mee afspreken!!
Al met al was het een hele hectische week met veel nieuwe indrukken, leuke en minder leuke momenten. Ik geef het de tijd, want elke dag vind ik het alweer leuker hier!!



  • 05 Oktober 2015 - 07:54

    Papa:

    Hoi Inge, wat een leuke blog weer. Knap dat je al die dagen steeds in detail zo goed nog weet. Ik vind 1 dag terugdenken al heel wat... Ook Oslo gaat jou zeer goed bevallen! Wij hebben er ook al zin in om jou te ontmoeten daar. Nog een kleine drie weken...

  • 06 Oktober 2015 - 15:32

    Erna:

    Geweldig om weer zo veel van je te lezen, ook al blijven we via Skype en whatsapp ook van elkaar op de hoogte, is dit ook heel bijzonder om te lezen. En fijn dat je me af en toe nog even lekker nodig heb..;)

    Dikke kus en tot gauw!

    XMam

  • 12 Oktober 2015 - 19:54

    Gertjan:

    Hoi Inge, wat een mooi verslag heb je er weer van gemaakt en wat een levenservaring ben je aan het op doen. Leuk om te lezen. Het filmpje "The Day the Sun disappeared" was ook leuk om te zien. Nog een fijne tijd in Oslo. Groeten van de Vischjes.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Noorwegen, Oslo

Inge

Actief sinds 19 Aug. 2015
Verslag gelezen: 286
Totaal aantal bezoekers 6774

Voorgaande reizen:

17 Augustus 2015 - 14 November 2015

Denemarken en Noorwegen

Landen bezocht: