Zweden kan ik ook van mijn lijst wegstrepen! - Reisverslag uit Skovlunde, Denemarken van Inge Sluijs - WaarBenJij.nu Zweden kan ik ook van mijn lijst wegstrepen! - Reisverslag uit Skovlunde, Denemarken van Inge Sluijs - WaarBenJij.nu

Zweden kan ik ook van mijn lijst wegstrepen!

Blijf op de hoogte en volg Inge

13 September 2015 | Denemarken, Skovlunde

Weer een week voorbij gevlogen. Tijd voor weer een verslag van mijn weekje! Allereerst wil ik even zeggen dat heel blij wordt van die superleuke reacties op mijn blog en dat ik het zo leuk vind dat zoveel mensen het lezen!

Gedurende de hele week veel gewerkt aan onze poppenvoorstelling. Toneelstuk geschreven en druk bezig met het maken van de poppen. Ons toneelstukje heet: The day the sun disapeared. Ik speel de hoofdrol als klein naïef meisje. De zon wordt gestolen. Met behulp van mijn dierenvrienden moet ik wat obstakels overwinnen om uiteindelijk de zon terug te vinden. Hier vertel ik later nog meer over! 29 september hebben we 2 voorstellingen waar 200 kinderen komen kijken!

Maandag met Mirthe hardlopend de weg naar de Lidl gezocht. Was in totaal bijna 5 km, dus dat was een heerlijk stukje lopen!

Dinsdag was het een hele mooie dag. De zon scheen lekker en uit school besloten we om met zijn negenen een boot te gaan huren in Kopenhagen. Wat een gave ervaring en wat zag alles er anders en super mooi uit vanaf het water!

Woensdag was het niet helemaal mijn dag. Ik was niet zo lekker en ontzettend moe. Heb de hele dag een beetje in bed gelegen en heel wat uurtjes geslapen.

Donderdag eerst de fysio gebeld voor mijn rug. Ik kreeg met de dag meer pijn. Grote kans dat dit komt door mijn vreselijke bed hier.. Na een afspraak te hebben gemaakt voor volgende week woensdag en afgesproken te hebben om eerst langs de dokter te gaan met Maider, Jorge, Aitor, Laura en Amy weer lekker naar Kopenhagen geweest. Na wat winkeltjes bekeken te hebben en lekker rond te hebben gelopen in de studentenbar beland. Was een gezellig dagje.

Vrijdag in de ochtend de dokter gebeld. Dat is nog erger dan in Nederland.. Na 40 minuten aan de lijn te hebben gehangen en steeds te horen dat je de 1e in de lijn bent eindelijk een afspraak kunnen maken. Gelukkig kon ik al binnen een uurtje terecht. Maider ging gezellig met me mee. De dokter was gelukkig erg aardig en ik ben heel uitgebreid onderzocht vanaf mijn hoofd tot mijn tenen haha, maar alles is mijn botten zit goed. Wel werd me aangeraden echt een paar keer langs de fysio te gaan voor de spieren in mijn rug. Gelukkig had ik daar al een afspraak voor staan.
Naast weer even gezellig bijpraten met mijn ouders en zusje op skype verder niet zoveel bijzonders gedaan.

Zaterdag ging de wekker op 08:30u want ik ging met Mirthe naar Malmö in Zweden! Vanaf Kopenhagen was het een half uurtje met de trein en toen waren we er al. Eerst was ik niet zo heel enthousiast. Wat zag het er oud uit en wat een rommel. Na 2u lopen kwamen we gelukkig steeds leukere plekken tegen, het bleek dat wij in een buitenwijk waren uitgestapt. Opzoek naar een leuk restaurant in de avond kwamen we opeens bij de zee terecht. Super gaaf hoe alles er daar uit zag. Vanaf het water kon je de brug naar Denemarken zien erg leuk en wat een mooie moderne gebouwen met uitzicht op zee. Daar zou ik wel willen wonen! We hebben uiteindelijk lekker pizza gegeten en een roseetje gedronken met uitzicht op the bridge. Wie kan dat nou zeggen.. Nadat we tijdens het eten de zon hadden zien ondergaan besloten we nog even een kijkje te nemen bij het water. Alles ziet er in de avond erg leuk uit met al die lichtjes. Doordat de zon weg was werd het helaas al erg snel koud, dus we besloten om lekker de trein te pakken terug naar Skovlunde.
Al met al een superleuke dag en zoals ik in de titel van mijn blog al zeg, Zweden kan ik weer van mijn lijstje wegstrepen (;.

Vandaag werd ik al vroeg wakker, erg koud vandaag een heel veel regen. Dat houdt me niet tegen weer lekker wat leuks te gaan doen. Iedereen sliep nog, dus ik besloot om half 12 om lekker in mijn eentje naar nørrebro te gaan. Ondanks dat het leven met een groep van 20 mensen super gezellig is, is het soms ook wel heel fijn even lekker alleen te zijn. nørrebro is een wijk in Kopenhagen waar ik nog niet was geweest. Ik heb lekker wat rond gelopen in de wat oudere straten met veel graffiti, daarna even een kijkje genomen in een soort groot park waar ook de begraafplaats is. Hier ligt Hans Christian Anderson begraven. Met mijn deelname aan mythes and fairytales moest ik daar natuurlijk wel even een kijkje nemen. De regen werd me iets te veel, dus ben ik lekker de Retro bar opgaan zoeken. Een bar die door wat meiden uit de groep werd aangeraden. Heel leuk huiselijk sfeertje en weer een leuke nieuwe plek ontdekt om mijn blog te schrijven.

Nu mijn laptop maar is wegleggen en gaan beginnen aan het boek The uses of enchantment: The Meaning and Importance of Fairy Tales. Een boek in het Engels die we voor de helft uit moeten hebben voor we naar Noorwegen gaan.
Fijne dag nog!

  • 14 September 2015 - 09:35

    Erna:

    Jaloers! jij hebt de brug gezien waar een van onze favoriete series is opgenomen "The Bridge"
    Leuk hoor weer je verhalen te lezen. XXX

  • 14 September 2015 - 19:27

    Papa:

    leuke blog weer Inge. Fijn dat jij een klein naïef meisje mag spelen haha.
    Ben erg benieuwd naar je toneelstuk! Voor mij ben jij een zonnetje, heb je een dubbelrol..

  • 14 September 2015 - 21:10

    Mandy Jansen:

    Leukkk inge echt leuk dat je er een verhaal van maakt leuk nog veel plezier xx have fun xxxx mandy jansen

  • 19 September 2015 - 10:10

    Coby En Bep:

    Lieve Inge; wat heb je een leuke blog geschreven. Wij zijn in het verleden regelmatig in Kopenhagen geweest, maar in norrebrø zijn we nooit geweest. Het is wel om jaloers op te worden.
    Wij wensen je nu heel veel plezier en wetenschap in Noorwegen.
    (wij, als een beetje opa en oma: rust je wel genoeg, neem niet teveel hooi op je vork! Maar genieten mag natuurlijk altijd.....)
    Dikke kus en veel liefs.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Denemarken, Skovlunde

Inge

Actief sinds 19 Aug. 2015
Verslag gelezen: 188
Totaal aantal bezoekers 6776

Voorgaande reizen:

17 Augustus 2015 - 14 November 2015

Denemarken en Noorwegen

Landen bezocht: